Mijn ervaringen met Rajendre Khargi en Albert Ramdin

 Rajendre Khargi

Rajendre KhargiIn 2003 werd mijn managementboek Total Performance Scorecard in 20 talen wereldwijd gepubliceerd, met een voorwoord van de bekende Harvard Business School innovation professor Dorothy Leanard. Naar aanleiding van dit groot internationaal succes werd ik door de manager van de toenmalige toonaangevende Nederlandse managementadviesbureau Intermaat-Boer & Croon gevraagd om een hieraan gerelateerde twee-daagse training voor hun top-interim managers te verzorgen. Het betrof een dure training te Amsterdam van 2000 euro per deelnemer voor 40 Hollandse managers. De in die tijd werkloze ongeschoolde Rajendre Khargi, die lucht hiervan kreeg, verzocht me om gratis mee te mogen doen met deze interne training, hetgeen ik toen accepteerde. Na de training kreeg ik van de 40 hooggeschoolde top Hollandse managers unaniem een zeer hoge evaluatiescore. Slechts 1 persoon (de enige allochtone deelnemer in de klas) gaf me een negatieve evaluatiescore. En ja hoor, dit was van de arrogante ongeschoolde Khargi die gratis mee mocht doen. Dus 40 hooggeschoolde Hollandse topmanagers die vol lof waren over mijn Eco-Innovation methode en 1 ongeschoolde Surinamer die het maar niks vond.  Eco-Innovation Suriname paid

De laaggeschoolde Khargi heeft zichzelf binnen de VHP rezendsnel omhooggewerkt door leugens over andere VHP-toppers (o.a. drs. Dew Sharman) in de oren van Chan in te fluisteren om ze zo uit te schakelen c.q. zwart te maken (“a nak deng wanblakka bal”). Dit heeft hij met mij ook gedaan en hiervoor heb ik genoeg getuigen.

De VHP heeft hem tot diaspora ambassadeur in Nederland benoemd in de hoop dat hij de Hindoestaanse gemeenschap in Nederland kan overhalen in Suriname te investeren. Dit is een hoax.. Kan iemand Chan vertellen dat de Hindoestanen in Nederland hem een worst voorhouden en  beslist niet massaal in Suriname gaan investeren. Waarom leest hij dit belangrijk artikel niet: “Het diaspora-syndroom van VHP“.  

Albert Ramdin

ramdinMijn ervaring met Albert Ramdin in Nederland dateert van 1990 toen ik goed bevriend was met zijn toenmalige schoonvader wijlen dr.ir. Herman Adhin. In die periode introduceerde ik Ramdin bij de Surinaamse econoom Dr. Henk Chin die in die tijd professor was aan de Universiteit van Amsterdam. Samen met Henk waren we betrokken bij de voorbereidingen van de door Nederlandse minister Pronk geinitieerde handelsmissie naar Suriname. Minister Pronk wees Chin als leider van deze handelsmissie aan, die op zijn beurt een notulist-secretaris zocht om mee te nemen naar Suriname, want Henk had een hekel aan ellelange rapporten schrijven. Ik had toen Ramdin bij Henk Chin aanbevolen omdat Albert Ramdin gedurende zijn hele carriere in Nederland in het bestuur van de gesubsidieerde allochtone stichtingen TENASU en HIMOS had gewerkt en goed was in het notuleren en schrijven van rapporten.

De doorbraak van Albert Ramdin in Suriname kwam toen Jagernath Lachmon vol trots voor het eerst een hindoestaan in een Nederlandse handelsmissie naar Suriname zag, niet wetende dat hij door Henk Chin als notulist was meegenomen. Direct hierna werd Ramdin door de zeer trotse Lachmon voorgedragen als adviseur bij de overheid en later bij de OAS; eerst als notulist (assistant secretaries-generaal) en later als adviseur (niet wetende dat hij “een kat in de zak had gekocht“); in het land der blinden is een oog koning!

Ondanks de krabbenmentaliteit in Suriname wil ik graag hebben dat het goed gaat met het land. Mijn masterclass Innovation Leadership gaat van toegevoegde waarde zijn indien men in Suriname open staat om te leren en af te leren. Corruptie in Suriname moet nu eindelijk duurzaam worden aangepakt. De anticorruptiewet is hiertoe beslist Masterclass Eco-Governance paidniet voldoende. Mijn online masterclass Eco-Gvernance biedt een duurzame methode om deze epidemie in Suriname holistisch en duurzaam aan te pakken. “It’s not corruption that needs to be tackled. It is the personal integrity of people, which is awareness about their behavior and actions on human beings, animals, plants, and the environment. This is the first rule of sustainability and the foundation of eco-governance“. — Hubert Rampersad 

banner-social mediaOok verdient het aanbeveling deze gratis scan binnen alle ministeries uit te voeren. Check ook mijn nieuwste boek “Eco-Design Thinking for Personal, Corporate and Social Innovation“.

 

Prof.dr.ir. Hubert RampersadCenter of Excellence in Eco-Governance

Center of Excellence in Eco-Governance

Miami, USA |  tpsi@live.com |  Phone/whatsapp: +13053992116| skype: h.rampersad
https://bit.ly/2CQLIfShttps://tpsint.wixsite.com/tpsi/clients

Aramco

 

Digital conference 3-

webinars 3

webinars 2

webinars

Dr. Hubert Rampersad is a Disruptive Futurist, a global crusader for sustainable innovation, and a global crusader against corruption and racism. He is author of 25 books on innovation, management, and bloombergentrepreneurial leadership, published in many languages. One of his books, Total Performance Scorecard, published in 20 languages was fore worded by Harvard Business School innovation professor Dorothy Leanard. He has been featured on BusinessWeek and Bloomberg.  About him .Some videos about him:

castro      ext   

   PERSONAL BRANDING  Saudi